Campionatul Naţional de Super Rally a propus în premieră o etapă în centrul Timişoarei.
Vremea excelentă, publicul numeros şi spectacolul oferit de piloţi au facut ca această rundă să fie una de neuitat.
Timişoreanul Leo Borlovan a ieşit la rampă cu timpul de 2:50.666 în ultima manşă de concurs, care i-a adus victoria la el acasă.
Pe locul al doilea, la aproape o secundă distanţă, s-a clasat campionul în exerciţiu, Jerome France, multiplu campion în sporturile cu motor.
Mihai Leu a obţinut cea de-a treia treaptă a podiumului, cu timpul de 2:52.982.
„Este o victorie pe care pot spune că o visam de mult timp la mine acasă într-un campionat naţional. Aşa cum am spus şi la startul festiv de la Iulius Town, singurul meu obiectiv la orice concurs la care am participat vreodată a fost să câştig, însă maşina mea este mai puţin potrivită pentru tipul de campionat pe care îl reprezintă Super Rally. Funyo SP05 are un raport putere-greutate mai mic decât cel al adversarilor săi direcţi, Radical SR8 al lui Mihal Leu şi fabulosul Nova Proto NP03 al lui Jerome France. Cu toate acestea, am luat-o pas cu pas. Astfel, ziua de sâmbătă a început cu o sesiune de recunoaştere, urmată de patru antrenamente libere şi, în cele din urmă, de două sesiuni de curse. Cu mici modificări după fiecare sesiune, împreună cu echipa mea, ABAS Racing, formată din Valentin Borlovan, Robert Soponaru şi Frank van Nunen, inginerul meu de cursă de la GP24 Engineering, ne-am apropiat din ce în ce mai mult de o configuraţie formidabilă pentru Funyo SP05. Acest lucru a dus la stabilirea celui mai bun timp chiar în ultima sesiune de cursă, unde, din cauza unei intervenţii a comisarilor, a trebuit să o iau de la capăt. Am trait momente unice, s-a adunat tot publicul în jurul maşinii mele, când am ajuns în parcul de service, toată lumea îmi arăta locul întâi. Eu am fost surprins la acea vreme, deoarece nu ştiam încă rezultatul. Mă bucur enorm că am reuşit să păstrez trofeul la Timişoara, le mulţumesc tuturor susţinătorilor mei, echipei, familiei, sponsorilor şi tuturor celor care au contribuit la această mare reuşită”, a declarat Leo Borlovan.
Tânărul pilot timişorean şi membrii echipei sale plănuiesc o zi de teste private pentru a putea exploata în continuare varietatea posibilităţilor de configurare pe care le oferă Funyo SP05.
Această zi de testare este planificată în cadrul unei mult-dorite reveniri pe circuitele europene, vizat fiind celebrul „Spa Francorchamps” pentru Cupa Sprint by Funyo în ultimul weekend din luna septembrie, unde Leo Borlovan a obţinut primul său podium cu Funyo SP05.
Sezonul 2023 va fi închis la Cupa României, organizată de Willi Motorsport sub sigla Romanian Endurance Series.
Va fi un eveniment de sine stătător ce va avea loc în ultimul weekend din luna octombrie cu o premieră pentru ţara noastră: două curse de şase ore pe circuitul Motorpark România.
Leo Borlovan este pilotul clubului ABAS Timişoara şi este susţinut de Sotica Farm, Mega Group Autovehicule – Peugeot Timişoara, GP24 Media, GP24 Racing Services, Karres Group, II FISAN, Aktcom Brands, precum şi de părinţii săi, Alexandru şi Mihaela.
Pe circuit, el beneficiază de sprijinul tehnic oferit de Frank van Nunen (GP24 Engineering), Robert Soponaru şi Valentin Borlovan (fratele său).